loading...
مجله خبری و سرگرمی روز-بروز
اخبار


امین رحیم زاده بازدید : 3 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

دانشمندان دریافته‌اند کلاغ‌ها به اندازه یک کودک هفت ساله باهوش هستند.

 

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مطالعه جدید هوش این پرندگان در ساخت ابزاری مانند چوب‌ سیخونک‌مانند و قلاب‌هایی که از آن‌ها برای گیراندازی کرم‌ها از شاخه‌ها استفاده‌ می‌کنند، ارزیابی شد.

 

دانشمندان نیوزیلندی شش کلاغ اهل کالدونیای جدید واقع در اقیانوس آرام را آزمایش کردند و درک آن‌ها از مفهوم علت و معلول را به چالش کشیدند.

بقیه را در ادامه مطلب بخوانید

امین رحیم زاده بازدید : 13 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)

مواد لازم براي تهيه کیک ۳ دقیقه ای فنجانی :
آرد - 4 قاشق غذاخوری 
شکر - 4 قاشق غذاخوری 
پودر کاکائو - 2 قاشق غذاخوری 
تخم مرغ - 1 عدد 
شیر - 3 قاشق غذاخوری 
روغن -3 قاشق غذاخوری 
بیکینگ پودر - نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک ۳ دقیقه ای فنجانی:

داخل یک فنجان بزرگ را با روغن چرب می کنیم مواد خشک (آرد ، شکر ، پودر کاکائو و بیکینگ پودر) را درون فنجان می ریزیم . سپس تخم مرغ را اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا با هم مخلوط شوند ، بعد مواد غیر خشک (شیر ، روغن ) را به فنجان اضافه کرده و تا بدست آمدن مایه یکدستی هم می زنیم . فنجان را به مدت ۳ دقیقه در مایکروویو قرار می دهیم . کیک فنجانی در اواخر پخت پفت می کند و بالا می آید. کیک ۳ دقیقه ای فنجانی را بوسیله چاقو از فنجان جدا کرده و در ظرف مخصوص قرار می دهیم. نوش جان.

کیک ۳ دقیقه ای فنجانی را می توان بدون کاکائو درست کرد و به آن وانیل اضافه کرد.

میتوان با توجه به میل و سلیقه گردوی خرد شده و یا کشمش به مایه کیک ۳ دقیقه ای فنجانی اضافه کرد. 

زمان پخت و آماده سازی کیک ۳ دقیقه ای فنجانی : 7 دقیقه

 

امین رحیم زاده بازدید : 9 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (1)

 لیلا اوتادی که در سال ۸۸ با بازی در ۶ فیلم سینمایی عنوان پرکارترین بازیگر زن را به خود اختصاص داد هنوز چند روز از آغاز سال جدید نگذشته است که به طور همزمان مشغول بازی در دو فیلم سینمایی به نام های “پیتزا مخلوط” و “سورپرایز” است. طبق خبرهای موثقی که به دست ما رسیده است.
اوتادی برای بازی در “پیتزا مخلوط” که حسین قاسمی جامی کارگردانی آن را برعهده دارد مبلغ ۷۵ میلیون بابت ۲۵ روز بازی دریافت کرده است که این امر موجب شد اوتادی لقب گرانقیمت ترین بازیگر زن سینمای ایران را به خود اختصاص دهد.

قرار بود در این فیلم الناز شاکردوست هم برای یکی از نقش های مکمل جلوی دوربین قرار بگیرد اما به خاطر عدم توافق مالی بین وی و تهیه کننده این همکاری شکل نگرفت.اوتادی امسال با فیلم های:عروسک، پسر آدم دختر حوا ،باغ قرمز،آدم کش،پیتزا مخلوط و سورپرایز روزهای خوبی را برای گیشه های سینما رقم خواهد زد.به نظر می رسد در شرایطی که هدیه تهرانی این روزها حضور کم رنگی در سینما از خود به نمایش می گذارد و آخرین فیلم او یعنی “شبانه” هم نتوانست در اکران موفق ظاهر شود می توان گفت سینمای ایران به ظهور سوپراستار جدید زن نیاز مبرم دارد و اوتادی نشان داده است که ویژگی های لازم برای سوپراستار شدن را دارد.

بقیه را در ادامه مطلب بخوانید

امین رحیم زاده بازدید : 17 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (1)

تنها زندگی می‌کند و زندگی‌اش را دوست دارد. تمام تلاشش نگاه داشتن استقلالی است که با زحمت به آن رسیده. تحصیل کرده است و کار خوبی دارد. مخالف مردها نیست اما تصمیم ندارد ازدواج کند. کلمه ازدواج را که می‌شوند، پوزخند می‌زند. تشکیل زندگی را تنها مسؤولیتی می‌داند که هیچ دلیل قابل قبولی ندارد.

 

آمارهای رسمی می‌گویند، در شهرهای بزرگی همچون تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز و ... زندگی مجردی دختران رونق گرفته است. دختران بسیاری در این شهرها، در خانه‌های مستقل به صورت مجردی زندگی می‌کنند.

 

آخرین آمارهای سازمان ملی جوانان، مشخص کرده است که 30درصد از مجموع کل دختران مجرد در پنج شهر بزرگ کشور برای خود زندگی‌ مستقل از خانواده تشکیل داده‌اند. بیشترین این دختران، دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی هستند که برای تحصیل یا در جست‌وجوی کار، راهی شهرهای بزرگ شده‌اند.

 

بر اساس تحقیقات این مرکز که سال گذشته انجام شده است، با بررسی نسبی مردان و دختران در گروه سنی 15 تا 19 سال و 20 تا 24 سال، ازدواج دختران در دو دهه اخیر کاهش داشته است و در عوض آمار تجرد قطعی بالا رفته است. گفته می‌شود که اگر این روند تا سال 1395 ادامه یابد، نسبت فاصله سنی در ازدواج برای مردان و دختران مجرد به هم نزدیک می‌شود.

بقیه را در ادامه مطلب بخوانید

امین رحیم زاده بازدید : 5 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (2)

ستایش تلویزیون! این شاید بهترین تعبیر برای معرفی بازیگری است که جمعه شب ها مهمان خانه های ما می شود و با بازی خوبش یک بار دیگر توانایی های خود را در عرصه بازیگری به نمایش می گذارد.

نرگس محمدی که با بازی در فصل اول سریال ستایش به شهرت قابل توجهی دست پیدا کرد و بعد از مدت ها تلویزیون را صاحب یک ستاره زن کرد، بعد از کش و قوس های فراوان و حرف و حدیث هایی که وجود داشت برای بازی در فصل دوم این سریال تلویزیونی هم انتخاب شد تا یک بار دیگر و این بار دوران میانسالی ستایش را به تصویر بکشد.

نرگس که تا امروز در مورد «ستایش 2» مصاحبه مطبوعانی نداشته، در گفتگو با خانواده سبز برای اولین بار همراه با خواهر و برادرش جلوی دوربین قرار گرفت و از فراز و نشیب های بازی در فصل دوم سریال محبوب «ستایش» و همچنین زندگی خصوصی اش گفت.

بقیه را در ادامه مطلب بخوانید

امین رحیم زاده بازدید : 5 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)

پژمان جمشيدی كه با حضور در سينما دوباره احيا شده و نشان داده در اين حوزه به مراتب بيشتر از فوتبال استعداد دارد، به‌صورت جدی پيگير نقش‌آفرينی در فبلم‌های مختلف است.

به گزارش جام نیوز، يكي ديگر از كارهايي كه جمشيدي انجام داده و به‌زودي اكران خواهد شد فيلم «شرف خانواده فاضل» است كه نويسندگان آن زوج دوست‌داشتني سينما يعني «محراب قاسم‌خاني و شقابق دهقان»هستند.


 

امین رحیم زاده بازدید : 27 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (1)

 

جاستین بیبر و پیتر پن (در پیتر پن)

تابحال دقت کرده بودید که چقدر ستاره های زیر شبیه شخصیت های کارتونی دیزنی هستند؟ قبلاً از شباهت ستاره ها به همدیگر گفته بودیم، ولی این بار می خواهیم از شباهت ستاره های هالیوودی به شخصیت های کارتونی بگوییم. خودتان مشاهده کنید و قضاوت نمائید.

 

بقیه را در ادامه مطلب ببینید

امین رحیم زاده بازدید : 5 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)

5 شیوه خود مراقبتی برای زنان؛ با خود قرار بگذارید!

ما زنان گاهی در نقش‌های مختلف خود گم می‌شویم. هر یک از ما قطعا در همه موقعیت های زندگی نقش‌های زیر را ایفا می‌کنیم:

همسر، مادر، خواهر، دوست، داوطلب، کارمند، دختر، همسایه، مراقب، و این فهرست همچنان ادامه دارد.

ما زمان و انرژی خود را در جهت براوردن نیازهای دیگران وقف می‌کنیم. برایمان اهمیت دارد که نیازهای اطرافیانمان به خوبی براورده گردد. بسیار اتفاق می‌افتد که پس از گذشت سال ها از خواب برمی‌خیزیم و دیگر خودمان را نمی‌شناسیم. و این فاجعه بسیار ناراحت کننده است.

همه ما نیاز به مراقبت و پرورش داریم. همه ما تا حد امکان، نیاز به زمانی برای بازی کردن، اکتشاف، پرسش و هرآنچه به خودمان مربوط می شود داریم. پس باید برای آنچه برایمان اهمیت دارد، وقت بگذاریم. در واقع هرآنچه دیگران را به انجام آن ترغیب می‌کنیم، باید خودمان را نیز به انجام آنها ترغیب نماییم.

بقیه را در ادامه مطلب بخوانید

 

امین رحیم زاده بازدید : 4 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)
مواد لازم برای 4 نفر :
بلغور جو : 3  پیمانه
سبزی 

پلو

یی خرد شده : 3 پیمانه
پیاز نگینی خرد شده :  یک عدد
ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه ، ادویه 

پلو

یی و زعفران) : به میزان لازم
روغن زیتون : به میزان لازم
برنج آبکش شده : 3 تا 4 پیمانه
طرز تهیه :
پیاز را نگینی خرد کنید و با مقداری زردچوبه و ادویه تفت دهید؛ سبزی را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.
بلغور را در ظرف مناسب با ۸پیمانه آب و کمی نمک روی حرارت قرار دهید تا کمی پخته و آب آن تمام شود.
وقتی آب آن تمام شد مواد را همراه با ادویه و سبزیجات مخلوط کنید. برنج آبکش شده را در قابلمه مناسب بریزید و در لابه لای آن مخلوط سبزیجات و بلغور را اضافه کنید تا مواد تمام شود. دم کش را روی قابلمه برنج بگذارید تا روی حرارت کم آماده شود. (این غذا برای افراد مبتلا به کم خونی مناسب است. ضدچربی و کلسترول و تقویت کننده بدن است.)
امین رحیم زاده بازدید : 5 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

1 - برای روش صحیح پخت غذا تا حد امکان غذا را بخارپز، کبابی، تنوری، گریل یا آب پز نمایید.
2 - هرچه مواد غذایی به ذرات کوچک‌تر تقسیم شوند، امکان از دست دادن مواد مغذی بیشتر می‌شود.
3 - در روش صحیح پخت غذا هرچه مدت زمان طبخ غذا و دمای آن بالاتر باشد، ارزش غذایی بیشتر کاهش می‌یابد.
4 - هر چه از ظروفی که سطح کوچکتری دارند، استفاده کنیم، تولید مواد سمی در غذا کمتر می‌شود.
5 - غذاهای اسیدی و نمکی، گوجه فرنگی و مرکبات را در ظروف آلومینیومی پخت نکنید.
6 - برای روش صحیح پخت غذا اگر مجبور به سرخ کردن غذا هستید، به جای روغن اضافه از ظروف نچسب استفاده کنید.
7 - هنگامی که غذا تهیه می‌کنید چربی غذا به صورت مایع وارد غذا می‌شود، غذای تهیه شده را در یخچال قرار دهید، پیش از گرم کردن مجدد، چربی منجمد شده بر روی غذا را می‌توان به راحتی جدا کرد. ( این روش را می‌توان برای غذاهای کنسرو شده نیز به کار برد. قبل از باز کردن قوطی کنسرو آن را سرد کنید و چربی‌های منجمد شده آن را جدا کنید)
8 - سبزی‌ها را به جای اینکه در روغن و کره تفت دهید، در یک مایع تفت دهید یا به آرامی هم بزنید. مایع مناسب برای این منظور آب گوشت رقیق مرغ چربی گرفته یا  آب گوشت گاو بدون چربی است.

9 - هنگام سرخ کردن، کباب کردن و یا پختن گوشت، آن را روی یک توری قرار دهید تا چربی اضافه آن خارج شود.
10 - هنگامی که آب گوشت تهیه می‌کنید، قطعات کوچک یخ داخل ظرف بریزید، چربی به قطعات یخ می‌چسبد و شما می‌توانید به راحتی آنها را خارج کنید در نتیجه، آبگوشتی خوش طعم و کم چرب خواهید داشت.

11 - به منظور قوام و غلظت آب گوشت، سس‌ها و سوپ‌ها، به جای استفاده از خامه از پوره سبزی‌ها استفاده کنید. برای تهیه پوره سبزی‌ها، سبزی پخته شده را در مخلوط کن قرار دهید.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 113
  • بازدید کلی : 1,570